Twan v.d. Mortel nieuwe hoofdtrainer

Twan van de Mortel uit Egchel wordt m.i.v. het nieuwe seizoen 2016-2017 hoofdtrainer van S.V. Egchel.

Twan van de Mortel is met ingang van komende zomer trainer van de voetbalclub SV Egchel. De 52-jarige geboren Brabander tekende nog geen contract, maar kwam afgelopen week tot een mondelinge overeenkomst. ”Ik heb zelf in het bestuur van de club gezeten en ken ze goed. Dat contract komt wel in orde”, verzekert Van de Mortel. Hij volgt bij Egchel Peter Peeters op die na dit seizoen afscheid van het voetbal neemt.

SV Egchel polste de in Sint Oedenrode geboren Van de Mortel. “We hebben een gesprek gehad en ik had zeker interesse om hoofdtrainer te worden. Ik kom bijna elke week kijken naar het eerste team en het lijkt mij een leuke groep. Het is een goede mix van jeugd en routine. Als ze dit jaar niet promoveren, gaan we proberen om dat volgend seizoen te bereiken. Lukt het wel, dan gaan we voor lijfsbehoud in de vierde klasse.” Van de Mortel kwam in 1990 in Limburg wonen. “Ik had in Brabant al van mijn 18e tot mijn 27e in het eerste gevoetbald. Hier in Egchel heb ik daarna nog zes jaar gevoetbald in het eerste team. Ik heb de promoties naar de vierde, derde en tweede klasse meegemaakt.” Als trainer begon Van de Mortel bij de jeugd van Egchel. Daarnaast was hij assistent bij het eerste elftal en drie jaar trainer van het tweede team. Na het halen van zijn diploma trainer/coach 2 en 3 werd hij hoofdtrainer bij het eerste team van Grashoek. “Van 2005 tot 2009 heb ik daar voor de groep gestaan”, vertelt Van de Mortel. “Daarna volgde nog een jaar het assistent trainerschap bij VVV A1 en in de jaren daarna was ik coach bij de A1 van Sparta’18 uit Sevenum.” Van de Mortel kwam bij SV Egchel een contract tot de zomer van 2017 overeen. “Een eenjarig contract is normaal. Ik vind het ook wel fijn. Het kan altijd voorkomen dat het echt niet klikt tussen de groep en mij, dan is het fijn als we maar een jaar aan elkaar verbonden zijn.”

20151216 Twan van de Mortel

Bron: Hallo Peel en Maas 16/12/2015